Vissza

Gyakran ismételt kérdések

Bármi kérdésed van, tedd fel bátran, minden kérdésre szívesen válaszolunk!


A rangok kiosztása az 5 csillagos értékelések alapján történik. 1 - 5 db 5 csillagos értékelés esetén bronz elismerésben részesülsz. 5db - 20db 5 csillagos értékelés esetén ezüst elismerésben részesülsz. 20db - 50db 5 csillagos értékelés esetén arany elismerésben részesülsz. Több mint 50db 5 csillagos értékelés esetén gyémánt elismerésben részesülsz.

Csomag és út feltöltése esetén is van lehetősége a beküldött tartalom kiemelésére. Ennek célja, hogy az általad feltöltött csomagot vagy utat a felhasználók hamarabb észrevegyék, így hamarabb találj magadnak egy megfelelő partnert. Több kiemelési forma közül is válogathatsz. Az út vagy csomag feltöltése során, vagy később módosítás alkalmával kérheted az adott kiemelési formát. A kiemelés díja mindig látható a kiemelési forma mellett. Lehetőséged van kiemelt színnel jelölni tartalmadat, kihelyezni azt a főoldalra, a találati lista elejére helyezni azt, vagy SOS jelzéssel jelezni, hogy számodra sürgős a helyzet.

Nincsen. Nagyon szigorú az adatkezelési nyilvántartási rendszerünk. Bővebben erről itt tudsz olvasni: http://telefutar.hu/content/adatkezeles

Az oldalunkon minden felhasználónak lehetősége van arra, hogy több szinten váljon megbízhatóvá. Ezek a jelzések a felhasználókra kattintva jönnek elő. Ezek a szintek a következők: 1. lehetőség van arra, hogy a felhasználó visszaigazoltassa a mailcímét (1. szint), így biztosra tudjuk, hogy a használt e-mail címét használja és működő képes, 2. lehetőség van arra, hogy a felhasználó visszaigazoltassa a telefonszámát (2. szint), így biztosra tudjuk, hogy a felhasználó által megadott telefonszám működőképes és aktívan használt telefon, 3. lehetőség van arra, hogy a felhasználó megerősítse személyazonosság (3. szint), így biztosra tudjuk, hogy a felhasználó valós személyi igazolvánnyal rendelkezik, az abban szereplő adatok a valóságnak megfelelnek és helytállóak, 4. lehetőség van arra, hogy a felhasználó visszaigazoltassa a bankszámla számát (4. szint), így biztosra tudjuk, hogy a felhasználó által megadott bankszámlaszám aktív és működő képes. Így mindenfajta bűncselekmény esetén a személyazonosság és a személyi adatok visszakövethetőek, eljárás indítható. A 4. szintet csak a már lezajlott és kiegyenlített tranzakciók után lehet elérni. Érdemes olyan futárt és feladót választani, akik megbízhatósága minimum a 3. szinten igazolt.

Bármilyen futárszolgálatnál vagy hagyományos postai úton feladsz egy csomagot, akkor az a csomag számtalan ponton és emberen keresztül megy, akik a csomagot folyamatosan áthelyezik és pakolják: van aki átveszi a csomagot, aztán valaki a szállító járműbe helyezi, aztán az elosztó pontokon átrakodják, itt még lehet, hogy futószalagra is kerül, másik járműbe helyezik és a végén jut csak el a címzetthez sok egyéb csomag mellé bezsúfolva. Minden egyes rakodásnál, pakolásnál benne van a lehetősége annak, hogy a csomag megsérül. Viszont, nálunk a csomagod közvetlenül a futár autójába kerül és onnan a címzetthez, nincsen feleslegesen pakolgatva és a sérülése kockázat így minimálisra csökken.

Ahhoz, hogy használni tudd a rendszert, regisztrálnod kell magad. A regisztráció nem bonyolult, adataidat meg kell adnod, megvárnod az e-mailes visszaigazolást, majd ugyan nem kötelező, de erősen ajánlott hitelesíteni az adataidat. A telefonszámod hitelesítéséhez egy SMS-t küldünk a megadott számra. Személyazonosságod hitelesítéséhez pedig fel kell töltened személyi irataidat, majd egy adminisztrátor hagyja jóvá. Ha ezekkel meg vagy, akkor tudsz (legalábbis akkor érdemes, mert a hitelesítés nélkül nem fognak benned bízni a többiek) feltölteni csomagot, vagy licitálni egy csomagra. Ezeknek a menete nem túl bonyolult, azt javasoljuk, hogy próbáld ki, meglátod érteni fogod! :)

Ha a megbeszélt helyen nem találod a csomag feladóját, az átvevőt, vagy a futárt, a telefutar.hu oldalról kinyomtatható szállítólevélen szerepelnek elérhetőségeik, így fel tudod hívni őket telefonon. Ha nem veszik fel a telefont, hívd a csomag feltöltőjét (amennyiben ez nem egyezik meg a csomag feladójával). Minden felhasználónknak (csomag feltöltők, és futárok) kötelezően meg kell adniuk kapcsolati elérhetőségeket, amelyeket rendszerünkben vissza kell igazolni, így a véletlenül hibásan megadott telefonszámok egy hitelesített telefonszám esetén teljesen kizártak.

Minden sikeres tranzakció után (tranzakció = egy csomag elszállítása), mind a csomag feltöltője, mind az azt elszállító futár részére a teljes fuvardíj 5%-át számítjuk fel jutalékként, például ha 1500 Ft-ért szállít el a futár egy csomagot, akkor 1500 * 5% = 75 Ft-al terheljük a csomag feltöltőjének, és a futárnak is az egyenlegét. Amikor az egyenleged eléri a 300Ft-ot, kiküldünk részedre egy pénzbekérőt, ami alapján ki tudod fizetni a hátralékodat vagy bankkártyás fizetéssel, vagy banki utalással. Miután a pénz megérkezett a Telefutár-hoz, kiállítjuk az elektronikus számlát, és elküldjük részedre e-mailben, a Telefutár rendszerében megadott e-mail címedre.

A kinyomtatható szállítólevél nem hiteles dokumentum, de segítheti a futár munkáját, amennyiben használja. Megtalálható rajta az összes adat, ami az adott tranzakcióval (csomagszállítással) kapcsolatos, így a csomag feltöltőjének, feladójának, szállítójának, és átvevőjének az elérhetőségi adatai, a csomagnak, csomag feltöltőjének, és a csomag szállítójának a fényképe, ezek az adatok pedig segítenek majd beazonosítani a feleknek egymást. A szállítólevél alsó részén lehetősége van a csomag feladójának, a futárnak, és a csomag átvevőjének aláírnia azt, így egy esetleges vitás eset a későbbiekben gyorsabban rendezhető.

A csomag feltöltőjenek, feladójának, átvevőjének és a futárnak az adatait nem tesszük publikussá mindenki számára. Ez komoly visszaélésre adna lehetőséget. Gondoljunk csak bele, hogy mi lenne akkor, ha mindenki tudná, hogy 2014. november 19-én, 12:00-kor, Gipsz Jakab, Dunaharasztiban, a Kossuth Lajos utca 3. szám alatt ad át egy nagy (és értékes) csomagot Kiss Elemérnek (a futár), akivel még sosem találkozott? Mindent megteszünk a visszaélések, lopások megakadályozása érdekében, ezért a tranzakcióval kapcsolatos adatokat csak azok a felhasználók számára teszünk elérhetővé, akik részt is vesznek benne.